HTML

Eva - Karesz US Trip

San Diegotól Baltimore-ig és még azon is túl... 2009. július 18. - december 5.

Friss topikok

Linkblog

Baltimore - 2009. szeptember. 13. vasárnap

2009.09.19. 05:40 Eva Borsos

 

English version is below…                         
 
Ingrid kivitt a reptérre és még dél előtt visszaértem Baltimoreba. Ha már úgyis Baltimoreban voltunk, Karesszel megnéztük a város egyik fő nevezetességét, a kikötőben horgonyzó 4 hajót.
 
Constellation: 1854-ben épült, igazi klasszikus vitorlás hajó, az utolsó, ami még a polgárháborúban is szolgált. A rabszolgaszállító hajók elfogása volt a fő feladata. Ezeken a hajókon az egyetlen wc a kapitány miniatűr kajütjében volt. A többiek a hajó orrárbócát használhatták erre a célra. (És ez a hajó „mindössze” 155 éves, és 60 évvel ezelőtt még aktívan használták!) A hajó megmaradását annak köszönhetjük, hogy a haditengerészetnél nagyon sokáig úgy gondolták, hogy a tengerészek kiképzésére egy vitorlás a legjobb. Így 1933-ig igen aktív szolgálatban volt (és még 1955-ig is egyfajta dísz-zászlóshajóként). http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Constellation_(1854)
 
Chesapeake világítóhajó: 1930-ban építették és évtizedekig világította meg a Chesapeake öböl bejáratát, majd felváltották egy bólyával :-)
 
Taney: 1936-ban épült a parti őrség számára, már akkor is a drogkereskedelem visszaszorításársa. Persze hamar hadihajónak fogták be. Ez az utolsó hajó, ami épen maradt a Pearl Harbori támadáskor Hawaii-ban tartózkodó flottából. Sok bevetésben vett részt, zászlóshajóként is. A háború után sokáig csal a parti őrség időjárásmegfigyelő hajója volt, de a hatvanas évektől a vietnámi háborúig újra katonai szolgálatba állt. Később, a nyolcvanas évekig ismét a parti őrség használta, sikeres drogfogásokkal. http://en.wikipedia.org/wiki/USCGC_Taney_(WHEC-37)
 
Torsk: tengeralattjáró – kb. 80 fős legénységgel a második világháború alatt már bevetették a japánok ellen. Torpedók, iszonyú keskeny folyósok, vízzáró ajtókkal és egy zsilip rendszer, amin át egyszerre négy tengerészt lehetett kijuttatni vész esetén. http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Torsk_(SS-423)
 
 
Baltimore – 13th September 2009, Sunday
 
Ingrid drove me to the airport and before 12 I got to Baltimore. Once in Baltimore we decided to visit the 4 historical ships stationed in the inner harbor.
 
USS Constellation: Launched in 1854, the last vessel still afloat that saw active service during the Civil War. Her main role was capturing the slave ships coming form Africa. On these ships (built “only” 155 years ago, and in use only 60 years ago!) the only toilet was in the stateroom (tiny place) of the Capitan. Everybody else had to go to use the bowsprit of the ship. The long life of this ship can be thanked to the long-life idea of the Navy that sail ships are the best training tools. So until 1933 it was really active (and also until 1955 as a national symbol flagship). http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Constellation_(1854)
 
 
Lightship 116 Chesapeake: Launched in 1931 and guarded the entrance of the bay for decades, until she was replaced by a buoy :-)
 
USCGC Taney: Built in 1936, originally for the Coast Guard against the drug traders. Of course, she achieved a warship soon.  She is the last surviving warship from the Japanese attack on Pearl Harbor. She has a lot of missions, also as flagship. After WWII, first Taney was used only to report meteorological information, however from the sixties until the Vietnam War she served as a warship again. After that, until the eighties she served as a coastal guard cutter.again, successfully fighting against drugs. http://en.wikipedia.org/wiki/USCGC_Taney_(WHEC-37)
 
 
USS Torsk: Commissioned in 1944, served in WWII, and made over 10,000 dives in her career. Torpedos, very narrow corridors, around 80 sailors were on board generally.

Szólj hozzá!

Címkék: történelmi hajók baltimore

A bejegyzés trackback címe:

https://ustrip.blog.hu/api/trackback/id/tr751392028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.