HTML

Eva - Karesz US Trip

San Diegotól Baltimore-ig és még azon is túl... 2009. július 18. - december 5.

Friss topikok

Linkblog

Ogden – Teton Nemzeti Park – Yellowstone Nemzeti Park - 2009. aug. 8. szombat

2009.08.12. 07:45 Eva Borsos

English version is below…

Salt Lake Citytől északra (tulajdonképpen összenőve vele) található Ogden városa. A történelemben ez a kis város igen fontos szerepet játszott. Erről a vasútállomás épületében lévő múzeumban lehet mindent megtudni. Az első transzkontinentális vasút Ogdenben állt meg és csak később építettek egy szárnyvonalat Salt Lake Citybe. A vasútépítés a kereskedelmen kívül az időzónák kérdését is megoldotta. Korábban több mint 100 különböző időzóna volt az országban, a transzkontinentális vasútépítés óta nagyjából 4 maradt. Elképesztő vasútmodell és oldtimer autókollekció mellett még egy fegyverkiállítást is láttunk.
A város híres szülötte John Browning, aki több száz újítást tudhat magáénak fegyverekre vonatkozóan. Az ő fegyvergyárából kikerült lőfegyverekkel harcolnak az amerikai katonák az első világháború óta.

Utahot elhagyva, Idahó államát érintve jutottunk el Wyomingba. Ebben a Magyarországnál kb. 2-szer nagyobb területű államban összesen 500.000 ember lakik és két elképesztő nemzeti parknak ad otthont. Ezen a napon a Teton Nemzeti Parkon hajtottunk át. Az út egy 2000 m feletti hosszú völgyön vezetett, 4000 méter fölötti hegyekkel körülvéve. Gleccserekkel, magas hegyi tóval, amiben a havas hegycsúcsok tükröződnek és szarvas valamint bölényrezervátumokkal (láttunk is bölénycsordákat).
A klíma hirtelen teljesen megváltozott – 2 nappal korábban még a sivatagos Arches –ban voltunk, itt pedig esett az eső és a hőmérő egyre lejjebb ment. Mire elértük a Yellowstone Nemzeti Parkot, ahol 2 éjszakát akartunk kempingezni, már csak 3 fok volt szemerkélő esővel. A parkban átléptük a kontinens vízválasztó vonalát (innentől a folyók már az Atlanti óceánba szállítják a vizet.)  A kempinghez érve megtudtuk, hogy általában sincs hőség nyáron, de ez az éjszaka lesz valószínűleg a nyár leghidegebb éjszakája. Időzíteni tudni kell – a legmelegebb és a leghidegebb helyen kempingezünk!
Hosszas tűnődés után végül mégis sátrat vertünk és lefeküdtünk. A hálózsákjaink nem magashegyi fagypont körüli sátorozásra vannak méretezve és persze a sátrunk is a legegyszerűbb – egyrétegű modell. Vagány! Szóval végre értelmet nyert, hogy végigcipeltük a meleg ruhákat a sivatagokon, mindent felvettünk, amink csak volt. Én nem tudtam elaludni. legfeljebb néhány perce. Karesz viszont kb. 3 órát aludt, de úgy átfagyott, hogy tennünk kellett valamint. Ismét jött a mi megmentő Toyotánk. Hajnali 2-kor leautóztunk a leghíresebb gejzírhez, persze semmit nem láttunk majd vissza. Ez idő alatt felengedtünk! Reggelig még maradtunk a kocsiban – ahol egészen jól lehetett aludni – már este is ott kellett volna…

Ogden – Grand Teton National Park – Yellowstone National Park – 8th August 2009, Saturday
From Salt Lake City we started to the north. Our first stop was the town of Ogden, which is really just outside of the city. In the history it had a more important role. Ogden was a stopping place on the transcontinental railroad (SLC just got a connection later from Ogden). You can imagine, how much it meant commercially for a small city. In the museum (situated in the train station of course) we found out that before the transcontinental railway there were more the 100 different time zones in the USA. The railroad changed it to the present day situation.
Ogden is also the home of John M. Browning the great inventor of different guns and his factory also produced all the guns for the American soldiers since WWI.
After leaving Utah we crossed Idaho and arrived to Wyoming. It is amazing to learn that only half a million people leave in this large state. It gives home to 2 great national parks. This afternoon we drove through the Grand Teton National Park. The road led in a valley which is above 6000 feet surrounded by mountains going up to 12,000 feet. In the park buffaloes and elks are gazing. There is a wonderful lake in the middle, where you can see the reflections of the snow covered hills.
We reached Yellowstone NP in the evening, where we planned to camp for 2 nights. The climate has changed tremendously. 2 days ago we were still in the desert, now it is raining and the temperature went below 50. (We also crossed the continental divide in the park.) At the entrance of the camp they told us, it will be one of the coldest nights of the summer, and indeed by 10 pm it went down to 39 and it was still raining. (Good planning isn’t it? We spent the coldest and the warmest night outside camping.)
We were thinking what to do; eventually we did put up our (one layered) tent. Our sleeping bags are also not designed for this climate. Finally we realized why we carried all the warm cloths with us through the deserts. We put on everything and tried to sleep. My husband slept a few hours, I could not really sleep. Around 2 am he woke up, that he is really cold, so we decided to get into our savior Toyota and drive down to Old Faithful to warm up. It did help – although we could not see the geyser in the dark: -). Once we got back to our campsite we stayed in the car and actually we could sleep there till the morning. We could have started out there obviously.

Szólj hozzá!

Címkék: np ogden teton

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.