HTML

Eva - Karesz US Trip

San Diegotól Baltimore-ig és még azon is túl... 2009. július 18. - december 5.

Friss topikok

Linkblog

Washington - 2009. szeptember. 4. péntek

2009.09.07. 03:54 Eva Borsos

English version is below…

 
Hétfőn volt a UMBC évnyitója, Karesz Anitának köszönhetően talárba öltözött. Az egyetem elnöke Freeman A. Hrabowski - igazi karizmatikus figura. Gyermekkorában egy napot börtönben töltött, mert Martin Luther Kingnek segédkezett. Az elmúlt két évtized alatt az élvonalba emelte az egyetemet. A most megjelent rangsorban a UMBC az első a „feltörekvő” egyetemek között, és szintén az élmezőnyben végzett az alapképzés és a kutatás tekintetében (csak olyanok előzték meg, mint pl. a Harvard), így a UMBC volt az első állami egyetem ezeken a listákon.
Az évnyitó nagyon jó hangulatú volt, kedves szavakkal üdvözölték az elsősöket, akik szedett-vedett baseball sapkában és „a legjobb” szakadt pólójukban hallgatták a professzorokat.
Karesz műegyetemi tanszékének egyik demonstrátor hallgatója, Cili is éppen Baltimoreban volt, úgyhogy Vele is összefutottunk egy sétára és kávézásra – fotó mellékelve.
 
A hét hátralevő részében Karesz dolgozott. Kedden tanévnyitó tanszéki értekezlet volt. Szerdán megtartotta az első közös óráját Anitával. Pénteken pedig egy fogadáson vett részt, amit az egyetem nemzetközi látogatóinak szerveztek. És persze megismerkedett a napi kb. 2 óra vezetés örömével is. Pénteken szintén sikerült benyújtanunk igényünket a Social Security Number (kb. a magyar adóazonosító jel vagy TAJ szám) iránt. Az ügyintézés azért itt sem könnyű – rengeteget kell várakozni, de legalább mindenki nagyon segítőkész.
Én pedig felfedeztem a környéket. Megnéztem az üzleteket, a helyi faluközpontban meghallgattam egy szuper koncertet (barbaramartinmusic.com), sétáltam a nénikkel. Úsztam a tetőn lévő medencében, szaunáztam és kipróbáltam az edzőterem minden „önkínzó szerkezetét”. Sütöttem, főztem és felvettem a kapcsolatot a helyi ismerősökkel. Az első amerikai kenyerem fotója szintén mellékelve. 
 
Washington DC – 4th September 2009, Friday
On Monday there was the Convocation at the UMBC. Karesz got regalia from Anita. The President of the UMBC, Dr. Freeman A. Hrabowski is a really charismatic leader. He was imprisoned for a day in his youths when he help Martin Luther King. In the last 2 decades he raised UMBC to a top-notch place. In the ranking which just came out UMBC is the first up and coming university. UMBC is also the first public university in the list of undergraduate education and research (only places like Harvard and a few others could beat them).
On this very festive event, the newcomers were warmly welcomed in the campus and it really had a special home like atmosphere. For us it was surprising that the students were wearing T-shirts and baseball caps while the professors were in regalia.
One of graduate assistants of Karesz’s Hungarian department – Cili was also in Baltimore this week, so we met – photo is attached.
 
Karesz was working in the rest of the week. He held his first class on Wednesday and had other meetings each day. So he also experienced commuting like 2 hours each day.
I was enjoying myself most of the time. Explored our neighborhood, went to a concert in the village center. Walked with the local ladies, swam in the pool, tried the sauna and all the “self torturing equipments” in the gym. I also baked and cooked and touch based with friends in the area. You can see my first American bread!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ustrip.blog.hu/api/trackback/id/tr91365110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása