HTML

Eva - Karesz US Trip

San Diegotól Baltimore-ig és még azon is túl... 2009. július 18. - december 5.

Friss topikok

Linkblog

Death Valley – Las Vegas - 2009. júl. 31. péntek

2009.08.03. 08:59 Eva Borsos

English version is below…

5.30-kor keltünk, a nap még nem kelt fel, összepakoltunk és indultunk a nagy felfedezésre. Először megálltunk a homokdűnéknél – gyönyörű, olyan mint a tengerparti homok, de nagy dűnékben. Majd elmentünk megnézni - a szűken vett halálvölgyön kívül - egy elhagyott bányászvárost, (Ryolite) aminek a múlt század elején 10.000 lakosa is volt, hát elég kevés maradt belőle – kis csalódás.

Majd a Titus Kanyonon autóztunk végig. Ez az útikönyvünk szerint az egyik legszebb rész. Aprócska probléma, hogy csak köves út van. Amikor odaértünk ki volt írva, hogy 4 kerékmeghajtás javasolt, még ez sem tántorított el minket. Eleinte egészen jó volt az út, de ahogy beljebb és beljebb jutottunk egyre rosszabb lett és persze az alacsony kocsival a terepjárók által kijárt úton elég lassan tudtunk haladni. Az út felénél jutottam a tájékozató füzet azon pontjához, hogy nyáron semmiképpen ne hagyjuk el az aszfalt utakat. Fölkapaszkodtunk a vörös hágóra - lenyűgöző színek. Végül a kanyon úgy összeszűkült, hogy a kocsi épp elfért és szlalom szerűen jöttek a sziklák, hol jobbról, hol balról. Végül azért nagy megkönnyebbülés volt, amikor kijutottunk ismét az aszfalt útra. (Karesz eléggé megizzadt a 3 és fél órás vezetésben átlag 10-15 km/óra sebességgel).

Ezután jött az igazi „mélyföld”. Kocsival elmentünk a „rossz víz” nevű helyre, ahol van víz, de persze sós. Ezt még az állatok sem akarták meginni, ezért hívták rossz víznek. Ez a legmélyebb pont és körülötte kicsapódott a fehér sókirstály. Persze az időzítés tipikusan pont délre sikeredett – 111 Fahrenheit fokkal. Visszafelé egy „művészek útja” nevű részen jöttünk, ahol elképesztő színű (zöld, kék rózsaszín, vörös stb.) sziklák voltak.
Végül elindultunk felfelé és két kilátó ponton álltunk meg – Zabriskie point és Dante kilátója. Ez utóbbiról egyszerre látszik Észak-Amerika legalacsonyabb és Alaszkát nem számítva legmagasabb pontja is (Mount Whitney – 5000 m körül).

A parkkal együtt magunk mögött hagytuk az „Arany államot” Kaliforniát és beléptünk az „Ezüst államba” Nevadába. Nem gondoltam, hogy Las Vegas ennyire fog tetszeni – különösen a szálloda fürdőkádja és a légkondis szoba volt felejthetetlen élmény a sivatag után.
A Las Vegasi szállodák közül egy régi klasszikusban szálltunk meg – Hotel Sahara – ahol többek között Elvis is forgatott (Viva Las Vegas című film). A többi óriási szállodához képest törpének tűnt, de így is térkép kellett, hogy megtaláljuk a vacsorázó helyet. Elképesztő étel és italválasztékot adtak a 9 dolláros büfévacsiban. Ők persze nem tudták, hogy mi több, mint 24 órája nem ettünk mást, csak pár szem mogyorót, amit Mitzi csomagolt. A 45 fokos sivatagban leginkább vizet kívántunk ételt nem nagyon.
Vacsora után végig sétáltunk a Strip-en, ami a város főutcája tele kaszinókkal. Minden szálloda egyben egy kaszinó is és bárki besétálhat az utcáról, hogy játszon vagy körülnézzen. Mi megnéztünk kb. egy tucatot, volt Párizsi életkép (felépítve az Eiffel torony, és a párizsi operaház kicsiben), New York a szabadság szoborral, Egyiptom és Luxor, ahol a szálloda egy piramis volt, de ami nekünk a legjobban tetszett az a Velence és az ókori Róma mintájára kialakított Cézár Palotája volt.
A kaszinókban egyébként leginkább félkarú rablók vannak, de van persze Black Jack és rulett is, ahol eldöntheted, hogy egy élő vagy egy virtuális krupiéval szeretnél-e játszani. Szintén lehet fogadni mindenféle sporteseményre és még a bárpult is úgy van kialakítva, hogy mindenki előtt van egy kis játékautomata, nehogy kimaradj egy percre..
Éjfélkor elértük a Strip végét (kb. 8 km-t sétáltunk) és „felmásztunk” egy hazafelé tartó buszra. Olyan dugóba kerültünk, hogy kb. 50 percig mentünk hazafelé. Hát ez egy elég hosszú nap volt 5.30-tól hajnali fél 2-ig - így a beszámoló is elég hosszúra sikerült.

Death Valley – Las Vegas – 31st July 2009 Friday
We were getting up at 5.30 am when the sun was not up yet. We packed our things and left for the sand dunes. It was an amazing sight. Then we visited just outside the park an abundant town, Ryolite. There used to be 10.000 inhabitants now only a few ruins – not much to see.
Our guide book spoke very highly about Titus Canyon, which had only dirt road. When we entered there was a sign 4x4 recommended – it still did not discourage us. The road, of course got worth and worth and with our low car we had to drive very slow to get by on the road used by stronger vehicles before. About half way, I go to the section in the leaflet that during the summer never leave the paved road! It was obviously too late to recognize this advice. We climbed up to the red pass which was amazing in colors. Then the last section was so narrow that a car just could get by and we had to zig-zag through the rocks. Truly an experience for a lifetime but we were very much relieved once we got out. Karesz was the one who had to drive 3,5 hours with 8-10 miles/hour in this amazing place.
We headed for the deepest point – Badwater – 282 ft below sea level, where you can still see some very salty water and lots of salt crystal around it. Our timing was typical, we got there exactly at 12.00 with 111 F.
Then we drove through Artist Drive – red, green, rosy and blue colors. We started our way out of the valley and we stopped in 2 view points – Zabriskie Point and Dantes View – from the second one you can see the highest (not counting Alaska) Mt. Whitney and the lowest point of North America at the same time.
With the park we said goodbye to the Golden State and we entered the Silver State. I had no idea I will enjoy Las Vegas so much (especially the shower and the air-conditioned room). We got a really good rate in one of the classical old fashioned hotel (Hotel Sahara), where they offered buffet dinner for 9 dollar. Amazing selection of food and drink – they had no idea, that we were eating only some nuts - what Mitzi provided for us - in the last 30 hours (in the desert you really do not want to eat just drink).
After dinner we hit the Strip and we walked about 6 miles. Amazing ideas and amazing amount of neon light. We liked the most the Venice and the ancient Rome (Cezar’s Palace) themed hotel. Around midnight we got on a bus to get home, but there was such a big traffic that it took us 50 min. to get home. This was a rather long day (from 5.30 till 1.30 am) so the story get quite long as well…

Szólj hozzá!

Címkék: death vegas las valley

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.