HTML

Eva - Karesz US Trip

San Diegotól Baltimore-ig és még azon is túl... 2009. július 18. - december 5.

Friss topikok

Linkblog

Yosemite Nemzeti Park – Death Valley - 2009. júl. 30. csütörtök

2009.08.03. 08:54 Eva Borsos

English version is below…

A délelőttöt még a csodálatos Yosemite Nemzeti Parkban töltöttük. Autóval a park északi része felé indultunk és még megálltunk egy órás túrára, hogy megnézzük a föld legnagyobb élőlényeit a Sequoiákat (mamutfenyő). A néhány nappal korábban látott óriás vörösfenyők a legmagasabbak a világon, ezek pedig a legnagyobbak kiterjedésben. Az egyik villámcsapott példányba egy alagutat is vágtak még a múlt században, amin kocsival át lehetett menni. Majd kocsival átkeltünk a 3030 méteren fekvő Tioga hágón, az odavezető út egyszerűen gyönyörű volt, a hágó maga kis csalódás – már eleve elég magasan voltunk és még hó sem volt, csak a hegycsúcsokon foltokban. Egy pillantást vetettünk a Mono tóra, majd irány dél felé a Death Valley – azaz halál völgy. Ez a nyugati félteke legmélyebben fekvő pontja – 85 m-re van a tengerszint alatt és itt mérték a második legmelegebb hőfokot a földön, és az egyik legszárazabb is, nem minden évben esik eső. Néhány nappal korábban is rekordok voltak 124 fok (51 Celsius) de amikor mi mentünk kicsit „lehűlt” és csak olyan 111 fokig (45 Celsius) ment fel a hőmérséklet. Amikor mondtuk a helyieknek, hogy oda megyünk mindenki azt hitte megőrültünk, mert ide általában télen jönnek az emberek. Későbbiekben Las Vegasban is 108 fok volt – azaz ez a néhány fok különbség igazán nem jelent semmit. Szóval a táj valóban egyre kietlenebb lett, amikor átléptük az egyik hegyvonulatot a másik után. Este 8-ra érkeztünk meg a tengerszint „magasságára” reméltük már hűl az idő, de a sötétben öntötte ki magából a meleget a sivatag, amit egész nap beszívott. Betértünk az egyetlen nyitva levő és légkondis boltba, ahol megkérdeztük, hogy hol sátorozhatunk. Eléggé megdöbbentek, majd azt javasolták, hogy menjünk visszább ahonnan jöttünk, ott vannak ingyenes sátorhelyek. Magasabban ugyanis hűvösebb van (200 lábanként csökken kb. 1 fahrenheittel a hőmérséklet). Szóval feljebb mentünk 2000 lábbal – ahol még majdnem ugyanolyan meleg volt, de azért pár fokkal mégis viselhetőbb. Az út közelében egy 10 sátornak kialakított bekerítetlen területen 10 sátornak szuperül kialakított hely (asztalokkal, vízzel, vízöblítéses wc-vel) és sehol senki. Felvertük a sátrunkat a ragyogó holdfényben „a semmi közepén” és megpróbáltunk aludni. Otthon sem könnyű 38 fokban, itt sem volt az. Hajnalra kicsit hűlt az idő, akkor már lehetett volna aludni, de korán akartunk indulni, de erről majd a következő napnál …

Yosemite National Park – Death Valley 30th July 2009 Thursday
This morning we were still enjoying the beautiful Yosemite, we started with an hour hike to see the largest living creators the Sequoias – they were really magnificent. During the 19th century they used a dead Sequoia to create like a tunnel where carts could go through – tourism was an important factor back then as well:- ).
Then we were driving through the northern part of the park – amazing landscape truly, then we crossed Tioga Pass – 9945 ft, it was a little disappointing – we have crossed so many amazing passes in Europe – this one hardly had some snow:- )
Then we had a look on Mono Lake – quite special view with volcanic features and then we headed to the south to Death Valley. All of our friends said we are crazy – but when we got there it actually cooled down to 111 F, and in Las Vegas the next day it was 108 – so not much difference. Anyway we got there to sea level at 8 pm we were hoping it cools a little when it is dark. It was very warm and dry. We entered the only open shop (it had air conditioning) and asked where can we camp in a tent. They had the “you are crazy” look. Then they said we should go back on the road we came, because on higher elevation it is cooler and there are free campsites there (200 feet – 1 F less). So we went up with 2000 feet to the nearest campsite. It was situated next to the main road, beautifully arranged for 10 campsites with tables, water and even flush (!) toilet. And there was nobody. So in the beautiful moonlight we set up our tent. It was a little difficult to sleep, but since we are used to sleeping without air conditioning at home and it does get up to a 100 sometimes we were ok. By the morning it cooled down to 90, but we had to get up real early to start to explore – read it at the next day.

Close to Death Valley

Szólj hozzá!

Címkék: death yosemite valley

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.