HTML

Eva - Karesz US Trip

San Diegotól Baltimore-ig és még azon is túl... 2009. július 18. - december 5.

Friss topikok

Linkblog

New York - 2009. aug. 25. kedd

2009.08.31. 05:11 Eva Borsos

English version is below…

Ma reggel bejártuk a Central Park egy részét. A park Manhattan közepén helyezkedik el – egy hosszú (50 utcányi) de relatív keskeny (3 széles háztömb) sávban. 5 helyen át lehet hajtani a parkon – ezt általában mély völgyekben megbújó utakkal oldották meg, hogy ne zavarják a gyalogosokat. Van itt egy pici állatkert (a Madagaszkár c. rajzfilmből ismerhetitek) – ezt nagyon elrejtették a fák közé, így bármennyire igyekeztünk nem nagyon láttunk be. Rengeteg tó: van, ahol csónakázni lehet, van, ahol horgászni, a legnagyobbat Jacqueline Kennedyről nevezték el, aki a park mellett lakott; ezt egy futó ösvény szegélyezi. Egy parkra néző lakásban lakott John Lennon is, akit a házából kilépve öltek meg. A park egy része neki állít emléket (Strawberry Fields – Eper-ültetvény).
A parkot több híres múzeum vesz körül, mi csak egyet látogattunk meg – a Metropolitan Museum of Art talán a leghíresebb New yorki múzeum. A méretei leírhatatlanok, mi az egyiptomi kiállítást néztük meg először – itt fel van építve egy sírkamra és egy egyiptomi templom, amit az Asszuáni-gát építése előtt mentettek meg az amerikaiak. Megnéztük a mezopotámiai kiállítást, majd bepillantottunk az impresszionistákhoz. Miközben egyik részből a másikba mentünk át, láttunk kompletten berendezett kastélytermeket különböző korokból, és a középkort illusztrálandó a templomok belső terének hangulatát is igyekezték visszaadni. Tényleg leírhatatlan az itt felhalmozott kincsek sokasága.
Délután kimentünk a buszmegállóba, ahol 300 különböző indulási hely volt, de sehol nem volt kiírva, hogy melyik városba honnan indul a busz. Rengeteg zárt információs ablak után végül 1 információs ablakot találtunk nyitva, ahol mindenki azt kérdezte, hogy az ő busza honnan indul. Már kezdtünk hozzászokni, hogy itt minden tökéletesen ki van táblázva – és váratlan volt az ellenkezőjét tapasztalni.
Ez alkalommal a Grey Hound buszával utaztunk, ami vadonatúj volt, bőrülésekkel, természetesen wifi elérés és sok ülésnél még elektromos aljzat is volt, hogy a laptopot be lehessen dugni. Este érkeztünk vissza Washingtonba

New York City – 25th August 2009, Tuesday
We left the Central Park for our last day. We walked the southern part of it this morning and it was really pleasant. We went to see the place where John Lennon was murdered and walked around some of the lakes. Eventually we ended up in the Metropolitan Museum of Art. It is really impressive. We have visited the Egyptian exhibition (a temple saved from the Aswan Dam, and part of a pyramid is built up here.) We also walked through the Mesopotamia exhibit and went to see the Impressionists. On our way we could see completely furnished “palace rooms” and church interiors. For sure we need to go back to spend some more time to enjoy the museums of New York while we are here.
We were travelling back to DC on one of the brand new bus of Grey Hound which had leather seats and not only wifi but also an electric outlet for each seat. The only difficulty was to find which gate our bus is going to leave out of 300 of them. There was only one info booth open no written signs. We get used to finding things so easily in this country it was surprising not to get any signs in one of the largest bus stations of NYC.

Szólj hozzá!

Címkék: new york

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.